fbpx

Wellbeing

Slovníček učitelky MŠ Wellbeing

V pedagogických článcích se možná v poslední době setkáváte s pojmem WELLBEING (well-being). Co to znamená? 🧐

Jednoduše řečeno, jde o pocit duševní, fyzické i společenské pohody a pocit bezpečí.

Práce učitele MŠ je (nejen) psychicky velmi náročná a nezřídka jsou učitelé pod velkým psychickým tlakem, můžou ztrácet motivaci k pedagogické práci nebo dokonce podlehnout syndromu vyhoření. 🤕

Jedním z cílů Strategie 2030+ je posílit wellbeing učitelů. Jinými slovy posílit duševní pohodu učitelů. 💆🏻‍♀️

Spokojený učitel = spokojené děti. 🥰
Jedině spokojený učitel, který se do práce těší, může podporovat i wellbeing dětí v MŠ. 💪🏻

Nespokojený učitel = nespokojené děti
Pokud se učitel nebo děti necítí v MŠ dobře, má to samozřejmě negativní dopad na kvalitu vzdělávání. 😏

Zvládat zátěž by měly pomáhat např.:
➡ vzdělávací aktivity rozvíjející dovednosti zvládaní konfliktních a stresových situací,
➡ možnost využít služeb kouče či supervize,
➡ možnost poskytnout dostatečné volno na rekondici a další sebevzdělávání.

Zkuste se zamyslet, co pomáhá udržet se v pohodě vám. 😉

Marcela Zajícová

Jmenuji se Marcela Zajícová a jsem předškolní pedagog, lektorka a autorka Předškolní poradny. Vzdělávám předškolní pedagogy a pomáhám jim zvýšit profesní sebejistotu.

Mými kurzy a webináři prošly už tisíce spokojených předškolních pedagogů. Ráda budu oporou i vám. Přihlaste se k odběru novinek zdarma, aby vám nic neuniklo. 

Komentáře
  1. Kateřina Horynová napsal:

    Sport, příroda, manžel, kocour Garfild, úsměvy dětí ve třídě

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů