„Digitální kompetence v MŠ? To se zbláznili? RVP PV nic o digitálních kompetencích neříká. Tak proč s tím všichni tolik nadělají? Nebudu se tím zabývat! Děti doma do tabletů zírají dost.“
Máte pravdu. RVP PV výslovně termín digitální kompetence nezmiňuje. V RVP PV nenajdeme speciální, “samostatnou” digitální kompetenci, ale digitální kompetence se prolíná jinými kompetencemi.
Kompetence k učení: „má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i TECHNIKY, který dítě obklopuje“.
Kompetence komunikativní: „dovede využít informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává (knížky, encyklopedie, POČÍTAČ, audiovizuální technika, TELEFON atp.)“
Digitální gramotnost je dovednost vyhledávat, hodnotit, využívat, sdílet a vytvářet obsah pomocí informačních technologií a internetu. Netvařme se, že digi svět neexistuje a naučme se v MŠ digitální pomůcky SMYSLUPLNĚ využívat a rozvíjet digitální kompetence dětí (i nás pedagogů).
Digi v MŠ neznamená, že dětem pustíme pohádku na tabletu. Existuje mnoho způsobů, jak digitální kompetence u dětí rozvíjet. Souhrnné informace pro předškolní pedagogy najdete v Klubu Předškolní poradny.
Ve speciálním modulu věnovaném právě digitálním kompetencím najdete:
Online kurz Digitální gramotnost – 13 lekcí á 20 minut
Orgpady (interaktivní myšlenkové mapy, které jsou neustále doplňované a díky kterým se proklikáte na konkrétní aktivity):