V pedagogických článcích se možná v poslední době setkáváte s pojmem WELLBEING (well-being). Co to znamená? 🧐
Jednoduše řečeno, jde o pocit duševní, fyzické i společenské pohody a pocit bezpečí.
Práce učitele MŠ je (nejen) psychicky velmi náročná a nezřídka jsou učitelé pod velkým psychickým tlakem, můžou ztrácet motivaci k pedagogické práci nebo dokonce podlehnout syndromu vyhoření. 🤕
Jedním z cílů Strategie 2030+ je posílit wellbeing učitelů. Jinými slovy posílit duševní pohodu učitelů. 💆🏻♀️
Spokojený učitel = spokojené děti. 🥰
Jedině spokojený učitel, který se do práce těší, může podporovat i wellbeing dětí v MŠ. 💪🏻
Nespokojený učitel = nespokojené děti
Pokud se učitel nebo děti necítí v MŠ dobře, má to samozřejmě negativní dopad na kvalitu vzdělávání. 😏
Zvládat zátěž by měly pomáhat např.:
➡ vzdělávací aktivity rozvíjející dovednosti zvládaní konfliktních a stresových situací,
➡ možnost využít služeb kouče či supervize,
➡ možnost poskytnout dostatečné volno na rekondici a další sebevzdělávání.
Zkuste se zamyslet, co pomáhá udržet se v pohodě vám. 😉
Sport, příroda, manžel, kocour Garfild, úsměvy dětí ve třídě