fbpx

Vyloučení dítěte z MŠ během zkušební doby

Vzdělávací pětiminutovka vyloučení dítěte z MŠ během zkušební doby

❓Co je to zkušební pobyt?
❓Jak dlouhý může být?
❓Může ředitel během zkušebního pobytu ukončit vzdělávání dítěte jen na základě svého rozhodnutí?

Nechte si vzdělávací pětiminutovky zdarma posílat na e-mail.


Ukončení předškolního vzdělávání během zkušebního pobytu

Ředitel MŠ rozhoduje o přijetí dítěte do mateřské školy, popřípadě o stanovení zkušebního pobytu dítěte, jehož délka nesmí přesáhnout 3 měsíce. Stanovení zkušebního pobytu by mělo být odůvodněno. 

 

Během zkušebního pobytu může ředitel MŠ po předchozím upozornění písemně oznámeném zákonnému zástupci dítěte rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání, jestliže ukončení doporučí v průběhu zkušebního pobytu dítěte lékař nebo školské poradenské zařízení (PPP nebo SPC). 

Marcela Zajícová

Jmenuji se Marcela Zajícová a jsem předškolní pedagog, lektorka a autorka Předškolní poradny. Vzdělávám předškolní pedagogy a pomáhám jim zvýšit profesní sebejistotu.

Mými kurzy a webináři prošly už tisíce spokojených předškolních pedagogů. Ráda budu oporou i vám. Přihlaste se k odběru novinek zdarma, aby vám nic neuniklo. 

Komentáře
  1. Jana Stružková napsal:

    Dobrý den, právěže když se týká zkušební doba dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, setkala jsem se spíš s případy, kde jsme právě posílali do poradny hned na začátku školního roku, ale právě proto, že jsme viděly my p. učitelky, že dítě vykazuje nějakou poruchu a je potřeba diagnostikovat a podle toho s ním pracovat. Ale často v těchto případech dělají rodiče mrtvého brouka a takové děti jsou tam vesele dál a je s nimi často dost obtížné v klidu vzdělávat. V těchto případech si myslím, že by mělo fungovat ukončení vzdělávání, minimálně alespoň pohrozit rodičům.

  2. Zuzana Geislerová napsal:

    Dobrý den, děkuji za video. ALE..Když se jedná opravdu o tu mimořádnou situaci, o to jedno dítě ze sta, o ten ojedinělý případ za x let, kdy opravdu celý ped. sbor hned v prvních dnech zjistí, že ,,toto není o adaptaci,, a bohužel rodič nechce slyšet, nespolupracuje…..Pamatuje nějaký zákon také na instituci MŠ, jak z toho ven? Respektive, jak pomoci těm 99procentům dětí ve třídě, aby ony netrpěly, když se učitelka musí vzhledem k bezpečnosti, klimatu třídy věnovat jen a jen tomu jednomu? Nemluvíme o zlobení, pláči, stezku, mluvíme o evidentním postižení, o kterém v záznamu od lékaře není víc než ,,opožděný vývoj řeči, doporučeno psychologické a neurologické vyšetření,,. Moc moc díky za radu.

    • Mateřská škola má možnosti, jak spolupracovat s rodiči. Velice zkráceně: Zákonný zástupce je povinen na vyzvání ředitele školy se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte. Pokud je pak podezření (ze strany MŠ) na zanedbávání dítěte (rodiče „nic neřeší“, i když je problém evidentní), MŠ se obrací na OSPOD, který může vyšetření v ŠPZ nařídit.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů